ЗДО №7, Дубно
Рівненська область, Дубенський район

Освітня програма ЗДО

 

 

Заклад дошкільної освіти №7

комбінованого типу

Дубенської міської ради

 

Схвалено:                                                                         Затверджую:

рішенням педагогічної ради                                           Директор ЗДО№7

від 01 вересня  2023 року                                                 _______ Галина ІЩИШИНА

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

закладу дошкільної освіти №7

комунального типу Дубенської міської ради

на 2023-2024 н.р.

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА ЗДО №7

на 2023-2024н. р.

 

Програма розроблена відповідно до вимог Законів України «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»

Мета освітньої програми

  • реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Завдання програми

  • сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу

Зміст освітньої програми передбачає:

  • формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;
  • виховання                елементів                 природо    доцільного      світогляду,                 розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

-    формування основ національної свідомості дошкільника шляхом розширення знань про Україну, її історію, культуру, природні багатства

 

  • утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;
  • розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

 

 

Нормативно-правове забезпечення

Освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до:

 

  • Закону України «Про освіту»
  • Закону України «Про дошкільну освіту»
  • Базового компоненту дошкільної освіти
  • Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305)
  • Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641 у редакції наказу Міністерстваосвіти і науки України від 29.07.2019 № 1038)
  • Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів .
  • Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено Наказом МОН України від 20.04.2015 №446)
  • Листа МОН № 1/9-406 від 10.08.2021 року Щодо окремих питань діяльності закладів  дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році
  • Листа МОН №1/9-394 від 22.07.2021 року Про переліки навчальної        літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у2020/2021 навчальному році
  • Листа МОН № 1/9-765 від 12.12.19 року Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти
  • Листа МОН № 1/9-766 від 12.12.19 року Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками
  • Листа МОН № 1/11-1491 від 14.02.19 року Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти
  • Листа МОН №1/9-454 від02.09.2016 року Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах
  • Листа МОН №1/9-249 від 19.04.2018року Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти
  • Листа МОН №1/9-456 від02.09.2016року Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах
  • Лист МОН №1/9-546 від 11.10.2017 року Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців
  • Державна служба якості освіти України, наказ №01-11/71  від 30.11.2020р Про затвердження рекомендацій з питань внутрішньої системи якості освіти у закладах освіти
  • Листа МОН № 1/9-344 від 07.07.2021р. Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік
  • Методичних рекомендацій до Базового компонента дошкільної освіти, 2021 рік

 

  • Постанови Головного державного санітарного лікаря України № 55 від 22.09.2020 року Про протиепідемічні заходи у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)

 

  • Статуту закладу

 

  • Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»

 

 

Мережа груп

 

У 2023-2024 укомплектовано:

  1. групу дітей раннього віку ,

1    групу дітей молодшого дошкільного віку,

2    групи дітей середнього дошкільного віку,

2    групи дітей старшого дошкільного віку.

 

 

Мова навчання -  українська

 

Тривалість навчального року

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

Режим            роботи              закладу:                  7.30 –18.00

Вихідні            дні:       субота,  неділя, святкові дні.

На час дії воєнного стану святкові дні не є вихідними.

 

Методична тема закладу на 2023-2024р:

Підвищити фаховий рівень педагогів через досвід впровадження інноваційних  технологій

 

 

Пріоритетний напрямок роботи

Заклад дошкільної освіти №7  здійснює освітньо-виховний процес за  соціально –моральним напрямом

 

 

Завдання освітньої роботи на 2022-2023р:

  • Формування соціально-громадянської компетентності  дітей дошкільного віку
  • Продовжувати удосконалювати форми роботи щодо формування комунікативно - мовленнєвої компетентності шляхом упровадження  інноваційних методик та технологій.

 

 

 

Види діяльності

  • організована ігрова діяльність – дидактичні, сюжетно-рольові, режисерські, рухливі, конструкторсько-будівельні, розвивальні, народні, театралізовані ігри, ігри-драматизації тощо;
  • організована навчально-пізнавальна діяльність – спостереження, віртуальні подорожі, екскурсії у природу й соціум, пізнавально-розвивальні бесіди, дидактичні ігри, елементарні досліди й дитяче експериментування у

повсякденному житті, індивідуальна робота;

  • організована трудова діяльність – індивідуальні і групові трудові доручення, чергування, колективна праця, господарсько-побутова праця,самообслуговування, праця в природі, художня праця;
  • організована художньо-продуктивна діяльність – образотворча, музична,літературна, театралізована діяльність, розваги, свята, індивідуальна робота;
  • організована комунікативно-мовленнєва діяльність – спеціальні мовленнєві заняття, бесіди, розмови, створення і розв’язання певних освітніх ситуацій, спілкування, індивідуальна робота;
  • організована рухова діяльність – заняття з фізичної культури, музики, різні форми організації дитячої праці, рухливі ігри, фізкультурні свята, розваги;
  • самостійна діяльність дітей у закладі дошкільної освіти носить як індивідуальний, так і груповий (колективний) характер.

Форми організації самостійної діяльності: ігрова, пізнавальна, трудова, художня, рухова, комунікативна, мовленнєва тощо.

 

Форми організації освітнього процесу

Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій ― провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя.

 

Види і типи занять

У освітньому процесі використовуються різні типи і види занять.

 

Типи занять:

  • фронтальні заняття (вся група);
  • групові заняття (до 15 дітей);
  • індивідуально-групові заняття (до 8 дітей);
  • індивідуальні заняття (1-4 дітей).

 

Види занять:

 

  • комплексні заняття;
  • тематичне заняття
  • комбіноване заняття
  • домінантне заняття
  • сюжетно-динамічні заняття
  • інтегровані заняття

 

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

  • у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;
  • у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;
  • у середній групі –20 хвилин;
  • у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10  хвилин.

Організація проведення освітнього процесу у спеціальній групі для дітей з порушенням  мовлення має свою специфіку.

Учителем-логопедом і вихователями у спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення проводяться ігри-заняття з формування мовленнєвої діяльності, які мають єдину корекційно-розвивальну спрямованість.

Учитель-логопед проводить:

фронтальні ігри-заняття – з усіма дошкільниками групи упродовж 25 хв.;

підгрупові ігри-заняття – з 4-6 особами (залежно від логопедичного висновку та наповнюваності групи) упродовж 25 хв.;

індивідуальні ігри-заняття – з однією дитиною 10-15 хв.

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

 

Розподіл занять на тиждень на дитину на 2023/2024 навчальний рік

 

 

 

 

 

Види діяльності за    освітніми лініями

Кількість занять на тиждень за віковими групами

перша молодша (від 2

до 3 років)

 

друга молодша (від 3

до 4 років)

 

середня (від 4 до 5 років)

 

Старша (від 5 до 6 років)

 

Ознайомлення із соціумом

1

2

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

1

2

Художньо-продуктивнадіяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

4

4

5

5

Сенсорний розвиток

1

-

-

-

Логіко-математичний розвиток

-

1

1

2

Розвиток     мовлення і культура мовленнєвого спілкування

1

2

2

3

Здоров’я та фізичний розвиток*

2

2

2

2

Загальна кількість занять на тиждень

8

10

11

15

Додаткові освітні послуги на вибір батьків

-

-

-

-

Розподіл занять на тиждень на дитину у логопедичній групі для дітей з  порушенням мовлення на 2022/2023 навчальний рік

 

Види діяльності за освітніми лініями

Кількість занять на тиждень

у групі №2

Ознайомлення із соціумом

2

Ознайомлення з природним довкіллям

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

5

Сенсорний розвиток

-

Логіко-математичний розвиток

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого

спілкування

3

Здоров’я та фізичний розвиток

2

 

Корекція порушень мовленнєвого розвитку, формування здатності здійснювати комунікацію в різних сферах спілкування

Завдання корекції порушень мовленнєвого розвитку, формування здатності здійснювати

комунікацію в різних сферах спілкування

інтегруються в усі види діяльності дітей протягом дня: ігрову, трудову, навчальну

Загальна кількість занять на тиждень

14

Максимальна кількість занять на тиждень

16

 

Інноваційна діяльність

Для підвищення якості освітнього процесу у закладі дошкільної освіти запроваджуються:

інноваційні освітні технології:

  • Теорія розв’язання винахідницьких завдань (ТРВЗ) Г. Альтшуллера
  • Технологія інформаційно-ігрової творчості Н. Гавриш.
  • Ейдетика
  • Мнемотехніка
  • Ранкові зустрічі
  • Театр фізичного виховання М.М.Єфименка
  • Використання казки у формуванні екологічних знань дошкільників. Авторська технологія Г. Бєлєнька, Т.Науменко
  • Розвиток творчих здібностей у зображувальній діяльності за Л.М.Шульгою
  • Інформаційно-комунікативні технології
  • Пісочна терапія
  • Психогімнастика
  • Дихальна гімнастика О.М.Стрельникової
  • Пальчикова гімнастика

Програмно-методичне забезпечення освітньої діяльності

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2023/2024 навчальному році.

В освітньому процесі закладу зміст інваріантної та варіантної складової Базового компоненту дошкільної освіти забезпечується через реалізацію:

комплексної програми

-          програма розвитку «Українське дошкілля»» для дітей від 2 до 7 років

парціальної програми:

  • з народознавства «Рівненщина» КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Рівненської міської ради»
  • Корекційна робота у спеціалізованій групі для дітей з порушення мовлення ведеться за програмою «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього, старшого дошкільного віку із знм» Л. І. Трофименко.

 

Кадрове забезпечення

Заклад дошкільної освіти укомплектований педагогічними кадрами

та обслуговуючим персоналом згідно штатного розкладу. Загальна кількість працівників складає 37 осіб, з них – 20 педагогічних

працівників, 1 – медичний працівник та 16 осіб обслуговуючого персоналу.

Якісний склад педагогічних працівників

Посада

 

Категорія

 

 

Роз

ряд

Спеціаліст вищої категорії

Спеціаліт

І категорії

Спеціаліст ІІ категорії

Спеціаліст без категорії

Директор

11

16

+

 

 

 

Вихователь- методист

1

14

+

 

 

 

Вчитель- логопед

1

14

+

 

 

 

Практичн. психолог

1

14

+

 

 

 

Музичний керівник

1

2

1

11

 

11

 

 

          +

           

         +

 

 

 

 

Інструктор з фізичної культури

1

11

 

 

         +

 

 

Вихователі

 

9

 

7

1

1

-

 

Асистенти вихователів

 

13

 

-

-

-

-

 

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників проводиться згідно перспективного плану .

Моніторинг рівня сформованості компетенції дітей

Інструментарій для діагностування розроблено на основі

методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» / за заг. ред. Т.В. Киричук, О.М. Кулик, Н.М. Шаповал. – Тернопіль: Мандрівець, 2016 р.

Оцінювання рівня сформованості компетенцій дітей проводиться Вихователями двічі на рік:

перше оцінювання - у вересні, друге - у травні.

Діагностування у мовних групах проводиться вчителем-логопедом, тричі на рік:

перше оцінювання - у вересні , друге - у січні, третє - у травні

Діагностика дітей раннього віку проводиться за картками нервово-психічного розвитку;

  • молодшого ,  середнього  та старшого  дошкільного   віку за освітніми лініями Базового     компонента

 

 

Перспективи виконання програми:

 

Сформованість освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток, психологічну готовність до навчання у школі.

 

Основні показники, що характеризують найістотніші сторони розвитку дитини напередодні вступу до школи:

 

  • сформовані основні фізичні якості, рухові уміння, культурно-гігієнічні, оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності;

-      сформований позитивний образ «Я», створена база особистісної культури дитини;

-      сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка;

-     сформовані навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі  людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим;

-     сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної

діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства;

  • сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт;
  • розвинута емоційно-ціннісна відповідальність екологічного ставлення до природного довкілля, сформовані навички дотримання правил природокористування;
  • сформована готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою;
  • сформоване почуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва;
  • розвинуті творчі здібності;
  • сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці;
  • сформовані навички культури споживання;
  • розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій

діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;

  • сформоване вміння будувати дружні, партнерські стосунки та ігрові об’єднання за інтересами;
  • сформовані доступні уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу;
  • сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності;
  • розвинуте наочно-дієве, наочно-образне, словесно-логічне мислення;
  • сформований інтерес до пошуково-дослідницької діяльності;
  • сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу;
  • сформована компетентна поведінка в різних життєвих ситуаціях;
  • сформована культура мовлення та спілкування;
  • засвоєні навички володіння елементарними правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях.

Логін: *

Пароль: *