ЗДО №7, Дубно
Рівненська область, Дубенський район

Звіти керівника

                                                                Звіт

               директора закладу дошкільної освіти №7 комбінованого типу

                              Дубенської міської ради Рівненської області
                                      Іщишиної Галини Олександрівни
                     перед батьками, колективом та громадськістю з питань
                                     статутної діяльності закладу
                                    у 2022-2023 навчальному році



Даний звіт складено відповідно до статті 20 Закону України «Про
дошкільну освіту» від 11 липня 2001р. № 2628-ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178 директор дошкільного закладу має звітувати про свою діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою та громадськістю.
Мета звітування:
Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно –
громадської системи управління  закладом дошкільної освіти ,поєднання
державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання
управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської
діяльності директора.
Відповідно до пункту 3 Примірного положення завданнями звітування є:
1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління
 закладом дошкільної освіти.
2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання
керівником відповідних рішень у сфері управління
закладом дошкільної освіти.
Заклад дошкільної освіти №7 комбінованого типу  Дубенської міської ради
Рівненської області розташований за адресою:  вул. Мирогощанська , будинок 63, м. Дубно, Дубенський р-н., Рівненська обл., 35604

тел./факс (03656)4-40-160   e-mail: dnz7_dubno@ukr.net
Заклад дошкільної освіти  є закладом загального розвитку, в якому забезпечується фізичний, розумовий і психологічний розвиток дітей, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами (далі ООП), оздоровлення дітей віком від двох до шести (7) років.
Освітній процес в ЗДО № 7 в 2022 - 2023 навчальному році
здійснювався відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну
3
освіту», Концепції Нової української школи, Базового компонента дошкільної
освіти (нова редакція), Указу Президента України «Про стратегію національно-патріотичного виховання» від 18 травня 2019 року № 286/2019, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», Статуту ЗДО
 та інших чинних нормативно-правових документів про дошкільну освіту.
1. Персональний внесок керівника у підвищення рівня організації
навчально-виховного процесу у навчальному закладі
В період 2022-2023 навчального року. в ЗДО № 7 функціонувало 4 вікових групи у зв’язку з воєнним станом, а з 01 квітня 2023 – 6 вікових груп, з них 2 інклюзивні групи.
Навчальний рік закладі дошкільної освіти  №7 розпочався з 01 вересня 2022
і закінчується 31 травня 2023 року. З 01 червня 2023 по 31 серпня 2023
(оздоровчий період) у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей. Заклад дошкільної освіти №7  працює з 10,5-ти годинним режимом перебування дітей, а саме з 07.30 – до 18.00 годин, за п’ятиденним робочим тижнем.
З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення
з роботою закладу в ЗДО №7 організовано сучасний сайт, де висвітлюється вся інформація відповідно до Закону України «Про освіту» Стаття 30. Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти.
Упродовж навчального року  висвітлюється інформація
про роботу закладу та життя вихованців в закладі дошкільної освіти, цікаві моменти життя нашого садочка в соціальній мережі «Фейсбук», за допомогою організованої групи «Дубенський ЗДО №7 »


Кількість дітей та груп у закладі дошкільної освіти станом на травень 2023

Назва
групи

Кількість
дітей

Кількість дітей з ООП

Вік дітей

ІІ молодша №1

14

-

3 роки

ІІ молодша №2

 28

1

3 роки

Середня №1

19

2

4-5 років

 

Середня №2

15

2

4-5 років

 

Старша №1

28

-

5-6 (7) років

Старша №2

27

1

5-6 (7) років

     

 

         



 


 

1.1. Вжиті директором заходи щодо охоплення
навчанням дітей 5-ти річного віку
На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», листа МОН
України №1/9-419 від 02.07.2019 «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році» в
  функціонувало 2 старші групи, всього 55 дітей, з них (1 дитина з
особливими освітніми потребами (далі ООП). 01
вересня 2023 року до школи підуть – 53 дитини.
Хочеться відмітити роботу педагогічного складу старшої групи за сумлінне відношення по підготовці дітей до школи. Не дивлячись
на воєнний стан, карантинні заходи, які були запровадженні згідно з розпорядженням КМУ
«Про запобігання поширенню коронавірусу COVID-19» діагностика та
опитування дітей старшого дошкільного віку показали гарну підготовленість їх до школи. Майбутні школярі старших груп засвоїли програму.
Обстеження практичного психолога ЗДО, Жанни Максимівни Онищук  в квітні 2023 року охопило
23 дитини.
Метою обстеження було виявлення рівня сформованості пізнавальних процесів, емоційно-вольових процесів, поведінкових та комунікативних навичок старших дошкільників, необхідних для навчання в школі. Моніторинг визначався 4-ма компонентами та визначеними методиками:
І компонент: фізична зрілість (медична група здоров'я, філіппінський тест)
ІІ компонент: інтелектуальна готовність (коректурна проба)
ІІІ компонент: емоційно-вольова готовність (графічний диктант)
ІV компонент: сформованість пізнавальних процесів.
Перший компонент полягав у визначенні фізіологічної зрілості майбутніх
першокласників. Показники фізичної зрілості які полягали в проведенні
діагностування за філіппінським тестом та аналізом медичної групи здоров'я
засвідчують наступне: більша частина дітей має високий та достатній рівень, отже за фізіологічними показниками та показниками медичної групи здоров'я зрілість  скелету сформовано в повній мірі. Низький рівень відсутній взагалі.
Важливим компонентом сформованості психічних процесів дітей старшого
дошкільного віку та інтелектуальної готовності є увага. Задля виявлення
швидкості розподілу і переключення уваги у дітей, її обсягу і стійкості була
використана коректурна проба.
Результатом є відповідні позитивні показники, які простежується у
більшості дітей. Діти можуть розподіляти та переключати увагу,
зосереджуватись на відповідному завдані. Також мають певний досвід
користування коректурними таблицями.
Вольова готовність майбутніх дошкільнят перевірялась за допомогою тесту
«Графічний диктант». Мета цього тесту визначити рівень розвитку здатності довільно керувати своїми діями за покроковою інструкцією дорослого, самостійності дій. Під час проведення тесту з'ясовано, що певний відсоток дітей при виконанні завдання не вміють орієнтуватися на виконання вимог психолога
за словесною інструкцією, не орієнтуються на аркуші, просторові уявлення на низькому рівні. Але поряд з цим у більшості дітей наявні сформовані показники емоційно-вольової зрілості старших дошкільнят.
Під час проведення моніторингу сформованості пізнавальних процесів, емоційно-вольових процесів, поведінкових та комунікативних  навичок старших дошкільників використана методика Н.Стаденко, Т.Ілляшенко, Л.Обухівська.З визначених показників маємо зазначити, що більшість дітей легко вступає в контакт з дорослими та однолітками; добре себе відчувають у великій групі однолітків. Але попри це є певна наявність відсотка дітей які не вміють вирішувати конфлікти з однолітками, з небажанням діють під керівництвом дорослого.
Узагальнені дані: високий рівень готовності – 6 дітей; вище середнього -8 дітей, середній – 3 дітей, нижче середнього – 5 дітей, низький рівень – 1 дитина.  Педагогам та батькам надано відповідні
рекомендації щодо підтримки активної позиції вмотивування до шкільного
навчання, закріплення набутих навичок в ігровій формі на розвиток пам'яті, уяви, мислення.

Результати опитування дітей, заняття, співбесіди з малюками, перегляд
поточних і контрольних занять, режимних моментів, огляди – конкурси виставок посібників до педрад свідчать, що в колективі працюють творчі, ініціативні педагоги, які використовують в своїй роботі найефективніші методи та прийоми
для розвитку і виховання розумних, всебічно розвинутих дітей. Вихователі в
своїй роботі використовують диференційований і індивідуальний підходи,
показують вміння керувати колективом, володіють інноваційними технологіями навчання дошкільників, використовуючи елементи дистанційного навчання.
На виконання статті 19 Закону України «Про дошкільну освіту», відповідно
до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2000р. № 646 «Про
затвердження інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку», на виконання п.2 наказу Міністерства освіти і науки України від 22.12.2010 № 1175 «Про
охоплення навчанням дітей і підлітків шкільного віку», «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» (лист МОН України № 1/9 – 263 від 07.05.2007 р.), з
метою забезпечення організації та проведення обліку дітей дошкільного віку,
дотримання конституційних вимог щодо охоплення їх навчанням в дошкільних закладах освіти, створення належних умов для здобуття громадянами дошкільної
освіти у ЗДО № 7 створена робоча група для організації
обліку дітей від народження до шести років, які територіально мешкають із ЗДО.
 
Протягом навчального року в ЗДО відповідно
встановленого графіка, один раз на місяць працює консультативний центр
«Опікуємось дитиною разом з родиною», метою якого є надання безоплатної консультативної допомоги з питань
соціалізації дітей дошкільного віку, дітей з особливими освітніми потребами,
дітей з інвалідністю, які виховуються в умовах сім’ї.
Графік роботи центру забезпечує доступ батьків та їх дітей з особливими
освітніми потребами, дітей з інвалідністю, які виховуються в умовах сім’ї, до
будівлі та території закладу.
Діюча система роботи консультативного центру забезпечує надання
допомоги як консультативного так і практичного характеру. Протягом
навчального 2022-2023 року зафіксовано 25 звернень з боку батьків вихованців з
різної тематики до фахівців психологічної служби закладу, педагогів та вузьких фахівців, в тому числі до вчителя-логопеда, інструктора з фізичної культури.
Питання звернень враховувала наступні теми:
Консультування та надання відповідних рекомендацій вихователями
вікових груп:
- проблеми поведінки та взаємодії – 2 звернень;
- адаптація дітей раннього віку – 2 звернення;
Консультування та надання відповідних рекомендацій практичним
психологом закладу:
- проблеми розвитку емоційно-вольової сфери – 3 звернення;
- питання розлучення батьків яке зумовило тривожність та замкнутість
дитини – 2 звернення;
- внутрішні страхи – 3 звернення;
- особливості розвитку дитини відповідно віку – 2 звернення;
- проблеми пов'язані з вихованням дітей – 3 звернення;
- формування толерантного відношення до дітей з особливими освітніми
потребами – 1 звернення;
Консультування та надання відповідних рекомендацій вчителем -
логопедом:
- стан розвитку мовлення дітей дошкільного віку – 4 звернення;
- стан звуковимови - 2 звернення;
- корекція поведінки в соціумі – 1 звернення.
   З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення
з роботою дитячого закладу впродовж 2022-2023н.р. було проведені віртуальні Дні відкритих дверей для батьків наших вихованців та батьків мікрорайону. Хоча
на відстані, але батькам була надана можливість переглянути організацію
життєдіяльності дітей, заняття, виставки дитячих та колективних з вихователями робіт, оглянути предметно – ігрове середовище групових кімнат.
1.2. Створення умов для варіативності навчання та вжиті заходи щодо
упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес
   Освітній процес в ЗДО будувався на відповідному програмно-методичному
забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для
досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей),
визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми
комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки
України.
Згідно з рішенням педагогічної ради ЗДО №7(протокол №3 від 31.08.2022
року) освітній процес у закладі здійснюється за програмою:
- Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля»
(рекомендовано МОН України). Пріоритетними напрямками роботи педагогічного колективу в 2022-2023
навчальному році було визначено слідуючі завдання:
1. Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку;
2. Продовжувати удосконалювати форми роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвої компетентності шляхом упровадження інноваційних методик та технологій.

3. Узагальнити рівень сформованості екологічної свідомості, навичок практичного життя, готовності до взаємодії з навколишнім світом.
Задля реалізації відповідних завдань протягом навчального року педагоги
створювали відповідні куточки, виготовляли власноруч театри, отримували
консультації та методичні рекомендації щодо відповідності настільних театрів з віковими особливостями дітей. Адже залучення дітей до театралізованої діяльності сприяє прояву творчості, емоційності та креативного мислення у
вихованців. Вживаючись в образ казкового героя діти вчаться емоційному
переживанню, підтримувати невимушений діалог та головне, доводити
розпочату справу до кінця.
Результатом роботи стало представлення виготовлених різновидів театрів
у кожній віковій групі, оформлення відповідного осередку театралізованої
діяльності у вільному доступі для дітей, проведення Дня казки.
    Протягом року методичний кабінет постійно поповнювався та оновлювався дидактичними посібниками, практичними матеріалами, які засвідчують про
плідну роботу педагогічного колективу та реалізації річних завдань.
Заслуговують на увагу розроблені посібники з мнемотехніки, які
висвітлюють практичний матеріал до проведення занять з розвитку мовлення, адже протягом двох років освітній напрямок «Мовлення дитини» мав критичний
показник за результатами моніторингу.
Активне впровадження технології «Мнемотехніка» та системна робота
щодо використання відповідних практичних матеріалів (мнемо квадратів, мнемо доріжок, мнемо таблиць) сприяла не тільки значному підвищенню відповідного показника, але й спонукало розвитку асоціативного мислення та пам’яті, підвищувало ступінь підготовки дошкільника до діяльності в умовах сучасного інформаційного суспільства, системно задіювало спостережливість і образнее мислення: діти усвідомлено створювали асоціативні зв’язки між об’єктами.
Позитивним результатом використання вищезазначеної технології
простежується в роботі з дітьми з ООП. Індивідуальні мнемо картки дозволяли значно полегшити та адаптувати  матеріал, що стало індикатором успіху зазначеної категорії дітей, адже відчуття рівності та впевненості в собі є запорука успішної соціалізації в подальшому шкільному навчанні.


   Основною формою організованої освітньої діяльності  дітей
дошкільного віку у нашому закладі є різні види занять. В нашому ЗДО
 вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми
організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові.
Тривалість занять для дітей раннього віку (згідно Гранично допустимого
навчального навантаження на дитину) – 10- 15 хвилин;
Ø Молодшого дошкільного віку – 15 – 20 хвилин;
Ø Середнього дошкільного віку – 20 – 25 хвилин;
Ø Старшого дошкільного віку – 25 – 30 хвилин.
З огляду на основні пріоритети дошкільної освіти в Україні та вимоги
сучасності в ЗДО освітній процес спрямований на реалізацію Базового
компонента дошкільної освіти, який спрямовано на забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей раннього та дошкільного віку, зокрема дітей з
ООП; на збагачення вихованих традицій українського суспільства сучасними
досягненнями та прогресивними світовими тенденціями у сфері освіти.
Він скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої
особистості, відповідних компетентностей, підготовку її до органічного,
безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також у напрямку забезпечення реальної наступності та безперервності між дошкільною та початковою ланками,
інтеграції родинного і суспільного виховання.
Відповідно інструктивно-методичних рекомендацій МОН «Щодо
організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної
освіти у 2022-2023 навчальному році»
реалізовуючи завдання діючих програм, зміст (інваріантної та варіативної)
складової Базового компоненту дошкільної освіти, педагоги в своїй діяльності використовували різноманітні форми організації дітей: спеціально організовану навчальну діяльність (заняття, дослідницько-експериментальна діяльність, корекційні заняття, індивідуальна робота, спостереження, свята та розваги тощо),
самостійну діяльність дітей (художню, рухову, ігрову, театралізовану тощо).
Здійснюючи диференційований підхід, педагоги використовували достатню
кількість дидактичного та стимулюючого матеріалу (картини, таблиці,
розвивальні ігри, картки) у відповідності до Державних санітарних норм і правил.
За результатами спостережень освітньо-виховного процесу слід відзначити, що у
групах переважає суб’єкт – суб’єктне спілкування між дітьми та педагогами.
Дітям пропонуються завдання, залучаються до діяльності, а не примушуються.
Під час організації освітньо – виховного та корекційного процесу, педагогами створювались мотивація та ігровий сюжет, що сприяло прояву інтересу, зацікавленості та бажання дітей приймати участь в практичній діяльності, проявляти самостійність та ініціативність. Усі діти - різні, і пересвідчитися в
цьому можна під час спостереження за самостійною діяльністю дошкільників. Хтось старанно будує башту з кубиків, інший малює свою родину, а ще кілька       дітей захоплено грають м’ячем.
Ключовим етапом моніторингу якості сформованих знань дітей в ЗДО є
виявлення найбільш сформованих компетентностей відповідно до Базового
компоненту. На сьогоденні показником ефективності реалізації завдань БКДО є
його наступність зі стандартами нової української школи (далі НУШ). Середній показник по ЗДО під час проведення моніторингу щодо сформованих знань, умінь, навичок за освітніми напрямками показує що якість освітньо-виховної роботи педколективу з дітьми дошкільного віку складає 83% на кінець навчального року. Слід відзначити, що найвищі показники продемонстрували вихованці груп дітей середнього і старшого дошкільного віку, що свідчить про
фахову майстерність педагогів дітей старших груп. Найвищий середній показник з формування компетентностей містять наступні освітні напрямки «Дитина у соціумі» (86%), «Гра дитини» що свідчить про улюблену діяльність дітей дошкільного віку (89%), «Дитина у світі мистецтва» (85%).
Доцільністю вибору змісту, форм та методів корекційного
відновлювального процесу, орієнтуванню його на індивідуальні потреби
розвитку кожного вихованця визначаються показники результативності
корекційно-відновлювальної роботи педагогів ЗДО. Результативність
освітньо-виховної та корекційно-розвивальної роботи досягається завдяки
пошуку та впровадженню сучасних методик та технологій, високому рівню
професіоналізму педагогів та фахівців, доцільному регулюванні взаємодії всіх суб'єктів освітнього процесу. Малорезультативною була робота педагогів дітей старшого дошкільного віку, впродовж року, зі стану звуковимови, відтворення слів різної складової структури. Поряд з цим, у  дітей практично немає труднощів у називанні
предметів, дій, ознак, якостей, добре знайомих їм з життєвого досвіду. Діти вже користуються всіма частинами мови, правильно вживають прості граматичні форми, намагаються будувати складнопідрядні та складносурядні речення. Вони можуть вільно розповідати про свою сім’ю, про себе, складають невеличкі розповіді.

  Визначення рівня засвоєння вихованцями змісту освіти за освітнім
напрямком «Особистість дитини» передбачала вимірювання показників щодо формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно - гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.

   Зміст освітнього напрямку «Дитина у природному довкіллі»
включає у себе формування у дітей дошкільного віку уявлення про природу
планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального
екологічного ставлення до природного довкілля; природничу освіченість щодо наявності уявлень дитини про живі організми і природне середовище,
багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному
довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу,
позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Оцінка
рівня засвоєння вихованцями ЗДО змісту освіти за освітнім напрямком «Дитинав соціумі», передбачала формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим; долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей.
  Оцінювання за освітнім напрямком «Дитина у світі мистецтва» ґрунтувалось на засадах формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних
навичок, самостійності, культури та безпеки праці. Вимірювання результатів
діяльності за освітнім напрямком «Дитина в сенсорно-пізнавальному світі»
визначалось у рівні сформованості доступних для дитини дошкільного віку
уявлень, еталонів, які відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу; спрямованих на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.

  Оцінювання результатів діяльності за освітнім напрямком
«Мовлення дитини» передбачала засвоєння дитиною культури мовлення та
спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих
ситуаціях; залучення дітей до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.

  Освітній напрямок «Гра дитини»
визначала формування у дітей умінь і навичок, які направлені на розвиток
творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій
діяльності та формування у вихованців стійкого інтересу до пізнання довкілля й реалізації себе в ньому. Узагальнені показники засвоєння знань дітьми дошкільного віку Узагальнені показники засвідчують позитивну динаміку збільшення відсотка засвоєння програмового матеріалу за усіма освітніми напрямками базового компонента дошкільної освіти. Показники виконання програми:

Вересень – 69%; Травень – 83%. > 14%


  Фізкультурно-оздоровча робота в закладі є актуальною. На заняттях з
фізичної культури діти закріпляють базові рухові навички, вдосконалюють свій руховий досвід.


В наступному навчальному 2023-2024 році планується продовження
роботи щодо використання інноваційних форм фізичної рухової активності, які будуть спрямовані на розвиток рухового інтелекту, навичок особистісного фізичного розвитку, використання ігрових рухових завдань.

      Реалізуючи освітній напрямок БКДО «Дитина у світі мистецтва», протягом року в закладі проходили музичні заняття, де формувались уявлення про вокальну та інструментальну музику, основні музичні жанри (пісня, марш, танець); розвивались навички оволодіння елементарною технікою виконання хороводів, танців, музичних ігор, рухів.

Станом на травень показники засвоєння програми відповідають 77%, що
складає рівень, як достатній, задовільний.
  
 

   Інклюзивна освіта. Робота Команди супроводу (КС).
Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти — освіти, яка
передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості. Наш заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливимиосвітніми потребами.
  Досвід перебування дітей з ООП у ЗДО - наголос на соціально-емоційному
розвитку, дають можливість дітям навчатися емпатії, рівності, толерантності,
багатоманітності, набувати знань щодо своїх прав.
Наразі є велика потреба розвивати інклюзивну освіту на рівні ЗДО, бо
ранній і дошкільний вік є важливим для розвитку усіх дітей, а для дітей з
особливими освітніми потребами цей період має особливе значення. Саме тому метою закладу є включення дітей з ООП в освітній процес, розуміння
особливостей розвитку дітей та врахування їхніх особливих потреб та
потенційних можливостей розвитку в освітньо - виховній роботі. Особливості дітей із порушеннями психофізичного розвитку неможливо нівелювати, тому потрібно змінювати організацію освітнього процесу в групі, адаптувати та модифікувати освітній простір задля вирішення завдань соціалізації та інтеграції дітей з ООП в суспільство в умовах закладу.
Впродовж 2022 – 2023 н.р. на інклюзивній освіті виховувалось 6 дітей з
особливими освітніми потребами.
Корекційно-розвивальна робота з дітьми з ООП здійснюється відповідно
наступних програм та навчально-методичних посібників:
Корекційно - розвиткова робота з дітьми з ООП здійснюється відповідно
наступних програм та методичних посібників:
- Основи діагностики дітей з розладами аутистичного спектра. Навчальнометодичний посібник. Дробіт Л.Р., Качмарик Х.В., Острозька К.О. (Лист ІМЗО
від 21.12.2017 № 21.1/12- Г-853).
- Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного
розвитку від 3 до 7 років «Віконечко». Сак Т.В., Прохоренко Л.І., Соколова Г.Б.,
Дмітрієва М.В.,Бабяк О.О., Баташева Н.І., Недозім І.В.(наказ МОН від 24.07. 2018
№802 );
- Навчально-методичний посібник: Корекційна робота з розвитку мовлення
дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення.
Трофименко Л.І. (Наказ МОН від 29.04.2016 №476);
- Логопедичний практикум: подолання фонетико-фонематичного
недорозвитку мовлення у дошкільників. Навчально-методичний посібник.
Рібцун Ю.В.(Лист ІМЗО від 21.12.2017 № 21.1/12);
З метою всебічного вивчення особистості дитини з ООП, організації
ефективної допомоги і психолого - педагогічної підтримки, відстеження
динаміки її індивідуального шляху розвитку, створення належних умов для
інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище, протягом 2022-2023н.р.
проводилась певна робота членів КС дітей з ООП.
Відповідно положення про команду психолого-педагогічного супроводу на
початок 2022 - 2023 року було створено команду супроводу з залученням
відповідних фахівців, а саме:
- директор: Іщишина Г.О.
- вихователь-методист, Редько Н.Л.;
- вчитель-логопед Момотюк Л.В.,
- практичний психолог: Онищук  Ж.М.
- асистенти вихователів: Іщишина І.С.; Марцева І.С.
- педагоги інклюзивних груп: Саломатіна Ю.М., Білецька Л.А., Галайдик Н.Г., Стець І.Р., Зірук С.О.
Створена команда психолог-педагогічного супроводу відіграє провідну
роль у повноцінному й усебічному включенні, оскільки саме вона виступає
монолітним механізмом із синхронним використанням методичного
інструментарію інноваційної технології інклюзивної освіти.
Професіоналізм та ентузіазм працівників, уміння працювати в команді,
втілювати перспективні педагогічні ідеї та досвід, опановувати інноваційні
технології – це сформовані компетентності нашої команди.
Системність роботи фахівців команди супроводу забезпечували
обов’язкову корекційну складову освітньо - виховного процесу шляхом
виділення необхідних корекційних годин за освітніми потребами кожної дітей:організували заняття з розвитку соціально-побутового орієнтування, логопедичні заняття.
Під час роботи КС було визначено напрямки психолого- педагогічних та
корекційно – розвиткових послуг. Розроблення індивідуальної програми
розвитку; моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку для кожної дитини з (ООП) з метою коригування та визначення динаміки розвитку.
Керівником КС є вчитель - логопед Момотюк Л.В. Протягом 2022-2023
н.р. нею надавалась професійна допомога педагогам закладу та батькам у
вирішенні актуальних завдань розвитку, навчання та виховання, соціалізації
дітей з ООП.
Запорукою успішної соціалізації дитини з ООП та безбар'єрного входження
її в освітнє середовище є ретельна підготовча робота педагогів, які заздалегідь
пристосовують середовище групи до приходу такої дитини.
Освітнє середовище має сприяти успіху усіх дітей, незалежно від їхніх
індивідуальних особливостей. Середовище кожної групи де здобувають освіту діти з ООП забезпечують можливості з різними стилями навчання, життєвим досвідом, культурою, мовою спілкування, уподобаннями тощо.
Відповідне середовище має величезний вплив на когнітивний, соціальний,
емоційний і фізичний розвиток дітей. Створене в закладі фізично і психологічно безпечне і стимулювальне середовище сприяє розвитку дітей, взаємодії між дітьми та дітьми і дорослими
Постійне відстеження показників засвоєння знань, умінь та навичок
відповідно визначеним завданням та цілям додатка 2а ІПР кожної дитини з ООП, надало змогу досягти певних результатів в роботі КС.

Під час роботи команди фахівців індивідуального супроводу дитини
проводилась тісна співпраця з батьками дітей, які знаходяться на інклюзивному навчанні. Фахівцями проводились тематичні бесіди; вичерпні роз’яснення щодо врахування особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами, залучених в інклюзивні групи, що сприяло формуванню батьківської компетентності у спілкування з дітьми під час обговорення питань, що виникали унаслідок спілкування та групової взаємодії в дитячому колективі.
2. Вжиті керівником заходи щодо зміцнення та модернізації
матеріально-технічної бази дошкільного навчального закладу
   Заходи щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази
навчального закладу – є одним із провідних напрямків роботи директора ЗДО №7.
   У зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій у освітній процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою,  сучасним дидактичним матеріалом. Нажаль не було у цьому навчальному році підписки фахових журналів у зв’язку з відсутністю коштів.
У 2022 - 2023 навчальному році методичний кабінет мало поповнився
різноманітним наочно – дидактичним матеріалом, науковою, навчально –
методичною літературою у зв’язку з дією воєнного стану у країні та відсутністю коштів. Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів закладу та України в цілому, інтернетресурсами.
Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів
дітей і відповідає їх віковим особливостям.
Природне освітлення садочку забезпечують великі вікна, в які встановлені
склопакети з багатофункціональним склом, яке забезпечує відмінні
теплозберігаючи та сонцезахисні характеристики в поєднанні з високими
показниками світлопропускання. Чекають заміни ще 17 деревяних віконних рам. Штучне освітлення забезпечує 96 LED ламп,
мінімальний строк використання яких – 25 років.

Всі приміщення закладу, повністю забезпечені провідним інтернетом, що робить заклад сучасним для освіти дітей, бо інтернет вже давно став невід'ємною частиною нашого швидко розвиваючого життя та розробки методично – дидактичних посібників технологізації. килим пазли.
Методичний кабінет забезпечено сучасною багатофункціональною
технікою, яка надає можливість педагогам розробляти та друкувати дидактичний матеріал, що забезпечує належну якість провадження освітнього процесу.
Зміст корекційно-розвиткової роботи з дітьми забезпечується розвивальними
іграшками які безпечні у використанні, мають яскравий вигляд та високий
показник екологічності, наочними посібниками тощо.
   В закладі оснащені кабінети для вчителя-логопеда та
практичного психолога, які працюють впродовж навчального року. Обладнання в даних кабінетах також постійно оновлюється та доповнюється новими методично-розвитковими посібниками, іграшками, літературою.
Для організації освітньої діяльності дітей, не дивлячись на те, що в закладі
відсутні окремі приміщення музичної та спортивної залів, створені всі умови для організації даних видів діяльності, а саме: обладнанно спортивний куточок в музичному залі, який вміщує в себе повний комплект необхідного
та додаткового обладнання для проведення рухової діяльності та організації
фізкультурного дозвілля, а це й: дерев'яні драбини, похилі дошки, канати, м'ячі, скакалки, обручи, дуги тощо. Для організації музичної діяльності заклад забезпечено  піаніно, музичною акустичною системою
підсилювачем звуку. Все це дозволяє
організовувати музичне дозвілля дошкільнят на високому рівні.
Ігрові приміщення за площею досить просторі, що дозволяє без обмежень
проводити рухову діяльність на музичних та фізкультурних заняттях.
Вирішуючи поставлені завдання, педагогами закладу розроблено та
впроваджено систему альтернативної комунікації в роботі з дітьми з ООП в
рамках проекту «Стіни, які говорять» («TalkingWalls»).
Завдяки активній та плідній роботі, у кожній віковій групі створено
відповідний ресурсний простір, який включає в себе слідуючи елементи системи альтернативної комунікації: розклад, меню, екран настрою, вибір діяльності, ранкові зустрічі, правила групи, стіна творчості, дошки для сенсорного розвантаження (бізіборди); багатофункціональні дошки - що сприяє активному включенню в освітній процес дітей з ООП та нейротипових дітей, полегшує процес адаптації та соціалізації.

3. Вжиті заходи щодо забезпечення навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки

  Педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом дошкільний заклад
укомплектований згідно з штатним розписом на 100 %.
В ЗДО №7 працює – 35 осіб.
У 2022-2023 навчальному році освітній - виховний процес в закладі
забезпечували 17 педагогів. Показники якісного складу педагогів за освітнім,
кваліфікаційним рівнями залишаються стабільними.
Аналіз даних, отриманих під час проведення соціально-дидактичного аудиту
(рівень кваліфікації, освіта, стаж, вік педагогів), засвідчив, що педагогічний
колектив ЗДО  перебуває на достатньому рівні. Вищу освіту мають всі 17
педагогів, що складає 100 %. та додаткову
спеціальну.
В цьому році атестацію пройшли 5 педагогічних працівників .
Отже кадровий склад педагогічних працівників за кваліфікаційним рівнем
складає:
- кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої категорії» - 13 педагогів ;
- кваліфікаційна категорія «Спеціаліст першої категорії» -1 педагог ;
- кваліфікаційна категорія «Спеціаліст другої категорії» -3 педагоги ;
- звання «Старший вихователь» - 1 педагог .
В цілому, в закладі створено дієвий колектив педагогічних працівників, який
дозволяє задовольняти потреби населення у здобутті дошкільної освіти.
Взаємодія з педагогами відбувається на основі особистісно-орієнтованого
підходу. За результатами співбесід, діалогів, самоаналізу діяльності педагогів, анкетування за різними напрямами («Моя професійна підготовка», «Самоаналіз самоосвітньої діяльності», визначається потенціал кожного педагога, його можливості, рівень професіоналізму. З урахуванням отриманих результатів було сплановано різні форми роботи з педагогами: групові, колективні, та індивідуальні.
  Методична робота з педагогічними кадрами протягом року була побудована на принципах доступності, рівності умов для кожного педагогічного працівника, безперервності їх професійного вдосконалення.
Структура роботи сприяла реалізації поставлених завдань; підвищення рівня
професійної майстерності кожного педагога. Всі форми методичної роботи
планувались з урахуванням загальної та професійної компетентності педагогів. З метою забезпечення умов для успішного вдосконалення й окреслення зміступрофесійної діяльності педагогів у навчальному році проводилась робота за напрямами:
- розроблення та впровадження проектної діяльності в закладі;
- організація тематичних виставок методичної літератури відповідно до тем
педрад, семінарів, практикумів;
- проведення практичних тренінгів щодо опанування оновленого змісту
Базового компоненту дошкільної освіти;
- психолого-педагогічних консультацій з вивчення діючих навчальних
програм;
- проведення майстер-класів, колективних переглядів;
- участь у конференціях обласного, міжнародного та Всеукраїнського рівня;
коучингах, та методичних об'єднаннях, семінарах. Нажаль все, переважно, в режимі онлайн.
З метою подальшого підвищення професійної компетентності педагогічних
працівників, вихователем-методистом велась постійна робота щодо забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Впродовж 2022-2023року на курсах підвищення кваліфікації при КЗ «РОІППО» пройшли навчання 6 педагогічних працівників. Курси підвищення кваліфікації ще двох педагогів заплановано на вересень та грудень місяць.
Удосконалення рівня професійної компетентності – один з основних напрямків реформування системи освіти. Педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. (Закон України «Про освіту»). Виходячи з цього, головними завданнями методичної служби є стимулювання самоосвіти і саморозвитку педагогічних кадрів та надання своєчасної методичної допомоги у даному напрямку.
Педагоги закладу впродовж року удосконалювали рівень своєї професійної
компетентності шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності, та
відвідування тренінгових занять, інтенсивів, спрямованих на вдосконалення своєї фахової компетенції.
Епоха інноваційного суспільного розвитку підвищує вимоги до сучасного
педагога, потребує вдосконалення професійної майстерності на більш високому рівні.
Кваліфікаційний рівень педагогів підтверджується участю їх у міських,
обласних, всеукраїнських тренінгових навчаннях, практичних семінарах,
вебінарах.

 Так педагоги закладу Саломатіна Ю.М. та Стець І.Р.брали участь у професійному марафоні «Незламний педагог» по обміну досвідом, напрацюваннями та здобутками в межах атестаційного періоду, організованого КУ « Центр професійного розвитку педагогічних працівників» управління освіти Дубенської міської ради. Розкриваючи тему «Народознавство як засіб національно-патріотичного виховання», педагоги закладу поділились практичним досвідом виготовлення ляльки-мотанки.
   Протягом року педагоги активно приймали активну участь в усіх організаційномасових, методичних заходах дошкільного закладу, а саме: коучингах, коучингсесіях, педагогічних радах; засіданнях круглого столу з питань вирішення
актуальних проблем щодо організації освітнього процесу та середовища;
колективних переглядах, засіданнях ініціативної групи.
Створена система взаємопов’язаних організаційно-методичних заходів та дій,
спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного педагога, на розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу:
  Проведення підсумкової педагогічної ради з зазначеної теми було
присвячено перегляду відеороликів. Де педагоги мали змогу презентувати свою діяльність безпосередньо на заняттях з дітьми.
4. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я дітей та
педагогічних працівників:
Одним з пріоритетних напрямків діяльності адміністрації ЗДО є
забезпечення соціального захисту вихованців. Відповідно до Закону України
«Про захист персональних даних» на початок 2022-2023 навчального року було проведено облік дітей ЗДО, забезпечено роботу та постійне
оновлення і внесення коректив до бази даних комп’ютерної програми «КУРС:Дошкілля».
Практичний психолог Онищук Ж.М., на початку навчального року, провела
ретельну діагностичну роботу щодо виявлення дітей з сімей пільгових категорій,
було складено соціальний паспорт сімей та створено списки вихованців, які
потребують соціальної допомоги. В ЗДО зареєстровано 20 дітей пільгової
категорії, а саме:
- Діти з сімей учасників АТО – 11;
- Діти з малозабезпечених сімей - 2;
- Діти з багатодітних сімей - 15;
- Самотні матері - ;
- Діти з інвалідністю – 1,
- Діти ВПО – ,
- Діти, які перебувають на інклюзивній освіті - 7.
З метою оптимізації подальшої освітньої роботи з дітьми з особливими
потребами впродовж року було організовано спільну роботу з Інклюзивним
Ресурсним Центром  (7 дітей пройшли обстеження,
їх батьки отримали відповідні рекомендації).
В ЗДО  постійно проводились заходи з пропаганди психологопедагогічних знань щодо соціального захисту дітей. Було доведено до відома
працівників та батьків алгоритм дій в разі виникнення ситуації, пов’язаної з
насильством в сім’ї. Ознайомлено педагогів про неухильне виконання ст.54,
ст.56 Закону України «Про освіту» щодо недопущення до педагогічної діяльності працівників, які за своїм моральними якостями не можуть виконувати виховні функції та обов’язки педпрацівників, захищати дітей від будь – яких форм фізичного або психічного насильства.
  На стенді для батьків постійно оновлювалась
актуальна інформація: було представлено алгоритм діяльності з переліком
організацій куди можна звернутися з приводу насильства в сім’ї. Випущено
«Інформаційний листок про Конвенцію та права дитини». Практичним
психологом та педагогами закладу підготовлено та проведено ряд онлайн консультацій для педагогів та батьків.
На сайті ЗДО №7 організована сторінка «Протидія боулінгу », де батьки
мають змогу ознайомитись з Положенням про булінг в ЗДО №7, Порядком
подання та розгляду заяв протидії булінгу, План роботи протидії булінгу в ЗДО№7 та консультаціями з даної теми.
Таким чином, можна зробити висновок про те, що в закладі робота з
соціального захисту вихованців проводиться планово, в системі і виконується
4.1. Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування
дітей і педагогічних працівників.
Організація харчування
Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення
здоров’я дітей. Питання організації харчування дітей у дошкільному закладі було і залишається одним із актуальних. Раціональний режим харчування,
збалансованість раціону є основними умовами для підвищення захисту дитячого організму до захворювань, нормального росту та розвитку дітей, які тут виховуються.
В інформаційних куточках для батьків, щоденно розміщується меню-розклад із зазначенням виходу кожної страви. В умовах роботи закладу, під час
карантину на COVID-19,  воєнного стану, меню-розклад розміщується в мобільному додатку Viber кожної групи та в доступному для батьків інформаційному місці у вільному місці на території закладу.
 

Педагогічні працівники дотримуються принципів наступності, єдності вимог в дошкільному закладі і в родині. Виконання вимог програми щодо виховання культурно-гігієнічних навичок, питання раціонального харчування дітей
вносяться у тематику батьківських зборів, виробничих нарад, а також розглядаються на засіданнях ради з харчування та
педагогічної ради. Відповідна робота проводилась з батьками вихованців в
онлайн-режимі та в групах Viber. де висвітлювалась відповідна інформація:
«Організація харчування дітей вдома», Які продукти корисні для здоров'я дітей.

З 1 січня 2022 року відбулися кардинальні зміни харчування у всіх навчальних закладах України, також і у нашому.

Одним з надійних засобів захисту споживачів харчових продуктів є система НАССР. НАССР - Hazard Analysis Critica lControl Points - система, що дозволяє передбачити, оцінити ризики і запобігти випуску небезпечної харчової продукції, тим самим, забезпечити споживачам гарантії безпечності харчових продуктів. Система НАССР є науково-обґрунтованою системою, яка дозволяє гарантувати виробництво безпечних харчових продуктів шляхом ідентифікаціїі контролю небезпечних факторів: біологічного, хімічного і фізичного походження, починаючи від сировини до обігу та споивання готової продукції.

Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни. Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей та відсутність зауважень з боку Держпродспоживслужби.

Використовуємо при приготуванні страв рецепти Евгена Клопотенка: від технології приготування страв (готуємо в пароконвектоматі) до нових сучасних видів страв, нових інгредієнтів і навіть назв самих страв: чахохбілі з куркою, рагу з карі, мусака, нагетси курячі, соус бешамель…

Усі продукти харчування, що надходять до ЗДО відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи. Закупівлю овочів та оформлення необхідної документації здійснює управління освіти і науки.

Старша медична сестра веде документацію щодо харчування дітей, разом з директором та кухарем складає перспективне меню, меню-розкладку, здійснює контроль за харчуванням дітей, проводить санітарно-просвітницьку роботу серед батьків, контролює дотримання технології приготування їжі, вихід і якість готових страв, санітарний стан харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, відмічає в журналі здоров’я працівників харчоблоку своєчасність проходження медоглядів.

Робота з організації харчування дошкільників в закладі освіти ведеться на достатньому рівні.

Періодичний контроль проводять працівники управління освіти і науки, організації по захисту прав споживачів. В ЗДО організований контроль за якістю продуктів харчування, що надходять. Прийом продуктів від постачальників, аналіз стану проводиться в присутності старшої медичної сестри.

Усі продукти харчування, що надходять до закладу відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи.

Окреслено вимоги до планування меню:

  • Щоб забезпечити різноманітність харчування, потрібно скласти примірне чотиритижневе сезонне меню.
  • Включення окремих страв до щоденного раціону, калорійність окремих прийомів їжі, мінімальні вимоги до режиму (кратності) приймання в їжу овочів, фруктів, м’яса, риби, яєць, горіхів, бобових та інших продуктів повинні відповідати нормам харчування.
  • Примірне чотиритижневе сезонне меню може складатися медичним працівником  закладу дошкільної освіти та затверджуватися керівником  такого закладу.
  • У разі постачання до закладу дошкільної освіти готових страв та/або послуг з харчування примірне чотиритижневе сезонне меню може складатися постачальником послуг з харчування (технологом, завідувачем виробництва) та затверджуватися керівником оператора ринку харчових продуктів, що здійснює постачання готових страв та/або послуг з харчування.

 

Я, як керівник та вихователі тримаємо на постійному контролі оплату за
харчування. Борги по батьківській оплаті за харчування - відсутні.
Проведення протиепідемічних заходів
З метою імунопрофілактики для попередження виникнення інфекцій в
закладі протягом навчального року проводиться просвітницька робота з
працівникам та батьками. Також сестрою медичною закладу Гаврилюк Ілоною Ігорівною, постійно проводиться санітарно-просвітницька робота з батьками, працівниками та дітьми, щодо попередження різних видів захворювання.

Інформація висвітлюється на сайті закладу, санітарних бюлетенях, куточках для батьків у групах та вільному до батьків інформаційному місці.
Проходження медичного огляду працівниками ЗДО
Відповідно до Законів України «Про забезпечення санітарного та
епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб», згідно Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21.05.2007р. № 246 та наказу Міністерства охорони здоров’я України,Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» – обов’язковим для усіх категорій працівників дошкільного закладу є проходження щорічних медичних оглядів.
Працівники дошкільного закладу двічі на рік, згідно графіку, проходять
обов'язковий медичний огляд.. Адміністрація контролює дотримання термінів проходження медичних оглядів працюючими. У відповідності до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.11.2011 № 1365 «Про посилення контролю щодо проходження обов'язкових медичних оглядів працівниками дошкільних навчальних закладів» протягом. Відповідальність за своєчасне проходження медичних оглядів працівниками ЗДО, згідно наказу, покладено на сестру медичну старшу Мазур Г.Г., вона постійно контролює дане питання, веде облік проходження персоналом періодичних медичних оглядів.
4.2. Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарногігієнічних та протипожежних норм
В закладі дошкільної освіти забезпечено проведення
первинного, періодичного та інших видів інструктажів з техніки безпеки.
Відповідно до чинного законодавства  не допускаються до роботи люди, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці.
На виконання Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001р. № 2628- ІІІ (із змінами), відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про основні заходи цивільного захисту на 2011 рік» від 21 березня 2011р. № 246, відповідно наказу «Про організацію та проведення Тижня безпеки дитини» з метою формування у дітей свідомого розуміння
цінностей власного життя та здоров’я, в закладі було організовано та проведено Тиждень охорони праці та безпеки життєдіяльності.
В рамках проведення тижня з основ безпеки життєдіяльності пройшов єдиний день цивільного захисту, з метою поліпшення профілактичної роботи щодо правил поведінки в надзвичайних ситуаціях та відпрацювання порядку евакуації дітей і працівників з приміщення дошкільного навчального закладу на випадок пожежі, дій час незвичайних ситуацій.

Зміст проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» полягав
в ефективній організації освітнього процесу, який дозволяв вихованцям
оволодіти основами знань про здоровий спосіб життя, формувати правила
безпечної поведінки та дотримання їх у різних життєвих ситуаціях.
28 квітня в Україні відзначається День охорони праці. Ця дата є важливою
нагодою неодноразово привернути увагу суспільства до надважливої проблеми, а саме - збереженню життя і здоров’я людей на кожному робочому місці у трудових колективах підприємств, установ, організацій.
Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників освітньо –
виховного процесу ЗДО якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навиків безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки.
В закладі дошкільної освіти створено систему контролю за виконанням
вимог техніки безпеки та охорони праці.
Методичною службою постійно організовуються та проводяться Дні,
Тижні, Місячники безпеки.
Адміністрація закладу вжила заходів щодо обмеження доступу сторонніх
осіб до закладу. Впродовж дня дошкільний заклад закрито.
Педагогами закладу проводиться агітаційна робота через пропаганду
здорового способу життя та виховання у дітей відповідального ставлення до
збереження власного життя на заняттях, в бесідах, при організації сюжетнорольових, дидактичних та рухливих ігор, а також через батьківські куточки.
В результаті цілеспрямованої діяльності адміністрації та педагогічного
колективу закладу дошкільної освіти було проведено ряд заходів щодо
вдосконалення роботи з даного питання.
Відповідно до Закону України «Про охорону праці», «Положення про
порядок проведення і навчання перевірки знань з питань охорони праці та
безпеки життєдіяльності в закладі дошкільної освіти №7
Дубенської міської ради Рівненської області», в квітні 2023 було проведено
перевірка знань з питань охорони праці, під час якого у педагогічних та технічних працівників ЗДО перевірено знання Законів України «Про охорону праці»,Кодексу Цивільного захисту, Правил пожежної безпеки в Україні, КЗпП України, Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчальновиховного процесу, Положення «Про розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» та інших нормативних документів. Результати перевірки знань з питань охорони праці оформлені протокольно.
За висновками перевірки знань встановлено що весь педагогічний та
технічний склад працівників володіють знаннями з охорони праці в повній мірі.
Двічі на рік, до оздоровчого періоду та початку навчального року,
проводиться випробування спортивного обладнання на території дошкільного закладу та групових приміщеннях. Комісією з охорони праці проводяться перевірки обладнання на відповідність вимогам безпеки та видаються акти.
Робота педагогічного колективу та всіх робітників ЗДО щодо профілактики
дитячого травматизму спрямована на формування у дошкільників певної
життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що
тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може
виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі.
Протягом 2022-2023 навчального року були проведені наступні форми
роботи: щомісячно проводились тематичні заняття, бесіди, розваги, тренінги,
виставка дитячих робіт щодо запобігання дитячого травматизму, заходи по
ознайомленню дітей з правилами дорожнього руху.
Позитивний вплив на формування у дошкільників мотивації для
оволодіння правилами безпечної поведінки мало використання інформаційнокомунікаційних технологій, а саме: мультимедійних презентацій, інтерактивних ігор тощо.
Значна увага приділялась у відпрацюванню у дітей практичних навичок
правил дорожнього руху на спортивному майданчику, який обладнано
дорожніми знаками, пішохідною розміткою.
Протипожежна безпека у  закладі дошкільної  освіти посідає
важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Впродовж 2022-2023 н.р. було оновлено плани та схеми евакуації дітей та дорослих на випадок пожежі, за звітний період було перезарядження 11 вогнегасників.
На евакуаційних виходах з будівлі на І та ІІ поверсі, постійно працюють
світильники «ВИХІД», які завжди у включеному стані.
Приміщення ЗДО №7 забезпечено первинною системою оповіщення від
пожежі.
Заклад забезпечено, у повній комплектації пожежний щит, ящик для піску
на випадок гасіння пожежі. У плані роботи на 2023-2024 н.р. є відновлення роботи блискавко захисту.
Річним планом ЗДО сплановано: Тижні з безпеки життєдіяльності (жовтень,
квітень), тренінгові навчання – евакуація, контроль за станом протипожежного режиму та станом евакуаційних виходів.
В закладі, на стінах коридору, завжди можливо спостерігати агітаційні
плакати з охорони праці, Цивільного захисту населення та пожежної безпеки.
В 2022 році пройшли навчання з питань охорони праці, пожежної безпеки
та цивільного захисту, мінної безпеки
Стан дитячого травматизму
Протягом 2022-2023 н.р.  не було зафіксовано  випадків дитячого
травматизму.

Стан травматизму серед працівників
Серед працівників закладу було зафіксовано два нещасних випадки
невиробничого характеру. Обидва випадки підлягали розслідуванню відповідно положенню про Порядок розслідування нещасних випадків невиробничого характеру, затвердженого постановою КМУ від 22.03.2001 № 270. Висновки комісії засвідчили, що обидва працівники травмувалися з причини особистої необережності.
Задля уникнення випадків травмування з працівниками проводяться відповідні профілактичні бесіди та цільові, позапланові інструктажі.
5. Залучення педагогічної та батьківської громадськості
закладу до управління його діяльністю; співпраця з
громадськими організаціями
Адміністрацією та вихователями ЗДО ведеться постійна та планомірна
робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. Саме така співпраця
орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати
актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків у управлінні закладом. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей.
Педагогічний колектив організовує для цього різні активні форми співпраці:
- Батьківські збори;
- Індивідуальні консультації різних спеціалістів;
- Дистанційне навчання;
- Батьківські конференції за допомогою програми ZOOM;
- Організація різних видів виставок: малюнки, поробки, пекарські
вироби;
- Залучення батьків до активної участі у проведенні різноманітних
дитячих свят та розваг;
- Залучення батьків до спільних трудових відносин, що сприяють
покращенню території закладу;
- Спільна співпраця по озелененню території ЗДО.

6. Діяльність адміністрації з питань управління
Контроль.
Контроль є важливою функцією управління, який спрямований на
інформування про стан об’єкта. Саме з цією метою діяльність адміністрації булла злагодженою, систематичною, цілеспрямованою, що своєчасно давало
можливість запобігати негативним результатам в роботі. Основною умовою
організації контролю є його інтеграція та плановість. З цією метою члени
адміністрації розробили щоденні оперативні плани роботи, картки контролю за навчально-виховним процесом, картки управлінських рішень та введений аналіз виконавської дисципліни педагогічних працівників, що суттєво покращило контроль усіх напрямків діяльності закладу та забезпечило своєчасну процедуру надання інформації про стан об’єкту.
Директором, вихователем - методистом постійно контролювалася
планування освітньої роботи, готовність педагогів до робочого дня, медико –
педагогічний контроль за оздоровчою роботою в ЗДО, стан проведення
освітньо – виховної роботи, виконання заходів щодо зміцнення здоров’я дітей, формування культурно – гігієнічних навичок та самообслуговування, якість проведення свят, розваги, Днів здоров’я тощо.
Медична сестра Гаврилюк І.І. щоденно контролювала санітарний стан в
закладі, наявність у дітей довідок про стан здоров’я, своєчасне проходження
медоглядів працівниками, дотримання режиму дня - чим забезпечувала якісне медичне обслуговування.
Вона забезпечувала повноцінний контроль за якістю організації харчування.
Результати контролю за навчально-виховним процесом систематично
розглядалися на нарадах при директорові, оцінювалися на педагогічних годинах. Впродовж року були проведені заплановані контролі: тематичний,
комплексний, оглядовий, попереджувальний.
Робота з даного напрямку проведена на високому рівні.
7. Залучення батьківської громадськості навчального закладу
до співпраці; співпраця з громадськими організаціями
Родина і заклад дошкільної освіти – два суспільних інститути, які
закладають фундамент майбутнього дитини. У них одна мета: виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним, творчим та духовним потенціалом.
Тому ми впроваджуємо найрізноманітніші форми роботи з батьками.
Це: дні відкритих дверей, круглі столи, семінари, тренінги, робота з
батьками дітей ООП по написанню ІПР, батьківські конференції, телефон довіри, бесіди, дискусії.
В усіх групах, на сьогоденні, утворені групи «вайбер» для батьків, де
педагог має прямий зв'язок у спілкуванні та вирішенні нагальних потреб.
Одна зі складових нашої роботи – це сумісна праця з благоустрою території
та партнерство в покращені матеріально-технічної бази закладу.
Адміністративно – господарча робота ведеться планомірна та позапланово.
Для організації поточного ремонту групових приміщень була проведена закупівля фарбувальних матеріалів, шпаклівки, пензлів, шпателів та додаткового обладнання для дрібного ремонту обладнання та приміщень:
цвяхи, дюбеля, крючки.

  До початку навчального року силами закладу та управління освіти підготовлено укриття для дітей та працівників закладу для перебування в них під час сигналу «Повітряна тривога»,  встановлено в укритті туалетну кімнату, запасний вихід, закуплено шість обігрівачів, лавки, двоє дверей, виготовлено таблички, де вказано адресу укриття, напрямок . Силами педагогів виготовлені переносні дидактичні матеріали, іграшки для проведення занять та ігор  в укритті. У кожній віковій групі зібрано папки з іграми, вправами  з метою профілактики та подолання страху у дітей дошкільного віку у період воєнного стану.

  Для яскравого оздоровлення вихованців проведено фарбування, вуличного
ігрового та спортивного обладнання, вуличних доріжок,  лавок, спортивного
майданчику, тіньових павільйонів.
Для належного виконання протипожежного режиму було перезаряджене
вогнегасники у кількості 11 од., та виконано замір опору ізоляції.
Проведено повірку лічильників води  .
8. Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань
діяльності навчального закладу.
Моральне та матеріальне стимулювання працівників,
організація їх відпочинку та оздоровлення.
З метою морального стимулювання, кращі педагоги та обслуговуючий
персонал за успіхи в роботі, адміністрацією закладу дошкільної освіти протягом 2022-2023 н.р., згідно з існуючими законодавчими актами та відповідно колективному договору, про щорічну грошову винагороду та преміювання, одержували грошову винагороду та премії.
Між адміністрацією і трудовим колективом закладу складений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу . Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально –
економічних, виробничих і трудових відносин

Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно
виконуються.
Між адміністрацією та профспілковим комітетом існує тісний зв’язок.
Мною, як директором, постійно подаються подання на узгодження всіх штатних одиниць. Члени профспілкового комітету є членами тарифікаційної комісій, з організації техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці.
Адміністрація та профспілка разом виступають за належний контроль у
освітньо - вихованої роботі, оздоровчій та культурно – масовій роботі.
Мікроклімат в колективі можна визнати добрим.
9. Реагування керівника на зауваження та пропозиції, викладені
батьківським комітетом, радою, батьками, представниками інших органів
громадського самоврядування.
Щотижня адміністрація ЗДО веде прийом громадян з особистих питань та
з питань  закладу дошкільної освіти, розглядає пропозиції, зауваження,
прохання викладені батьками, радою, батьківським комітетом тощо, інформує управління освіти про прийняті рішення.
Робота із зверненнями громадян у закладі
В ЗДО№7  особистий прийом громадян здійснюються відповідно
до графіка прийому громадян директором, затвердженим наказом «Про роботу зі зверненнями громадян та затвердження графіку прийому громадян в ЗДО №7 на 2022-2023 н.р.»
Звернення громадян реєструються в журналі реєстрації звернень громадян,
консультацій керівника.
За звітній період 2022-2023рр.,  зафіксовано 67 звернень громадян,
а саме:
- З питань працевлаштування -18 осіб.
- Батьки дітей з приводу переводу та влаштування дітей до ЗДО – 37
осіб.
- Відрахування дітей з ЗДО – 3.
- З питань благоустрою – 2.
- З приводу надання довідок – 3.
- Батьки дітей з особливими потребами – 4 особи.
  Всі звернення були прийняти у письмову виді та телефонних дзвінках
Відповіді на звернення громадян були обґрунтовані та надані своєчасно.
Всі звернення розглядаються вчасно відповідно до встановленого
законодавством терміну.
Адміністрація закладу 1 раз в півріччя проводить узагальнення звернень
громадян. Питання щодо звернень громадян розглядались на виробничій нараді .
Роботу ЗДО№7  щодо забезпечення своєчасного, кваліфікованого,
повного розгляду звернень громадян вважаємо задовільною.
Серед працівників закладу проводиться робота по ознайомленню зі
змінами в законодавстві , що регулює роботу зі зверненнями громадян.
Мною проводиться телефонний зв'язок «Телефон довіри» з громадськістю
та в закладі існує «Скринька довіри» для отримання поштових повідомлень.
Р.S.
Перераховуючи досягнення колективу в успішній організації освітньо –
вихованої роботі, інклюзивної освіти, зміцненні матеріально – технічної бази
закладу, участь колективу в конкурсах, марафонах, конференціях, вебінарах,
проектах,  - можливо зробити висновок про кваліфіковану організацію роботи ЗДО № 7, про успішнішу роботу педагогів, про достатній
рівень сформованості умінь та навичок вихованців, про надання інклюзивних
послуг – все це дає змогу впевнено затвердити що заклад дошкільної освіти №7  - є сучасним,  має власний імідж та є конкурентно спроможнім ЗДО серед інших закладів міста Дубна.
 

Логін: *

Пароль: *