Стратегія розвитку ЗДО №7
закладу дошкільної освіти №7 комбінованого типу Дубенської міської ради Рівненської області
(2023–2028)
НАША МІСІЯ: забезпечення якісної і доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвих компетенцій дітей дошкільного віку та дітей з ООП до вимог оновленого Базового компоненту дошкільної освіти та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».
НАШІ ЦІННОСТІ:
Патріотизм – ми сповідуємо та виховуємо в учасників освітнього процесу почуття особливої емпатії до людей та суспільства, в якому людина народилася, виросла й де попри можливі труднощі відбувається фізичний, інтелектуальний та духовний розвиток особистості. Ми плекаємо усвідомлення необхідності знати та дотримуватися норм моралі.
Ми виховуємо: відчуття гордості за надбання національної культури, мови, історії, традицій – шанобливе ставлення до культурних здобутків народу, його історичних досягнень, пам’яті про осіб, що полягли за його незалежність та самобутність; здатність зберігати свою національну ідентичність, пишатися приналежністю до українського народу, брати участь у розбудові та захисті своєї держави; готовність діяти в інтересах народу – відчуття потреби зберегти та примножити надбання й добробут українського народу, захищати інтереси країни у разі збройної агресії проти неї.
Відкритість – ми відкриті, наша діяльність зрозуміла, а відносини з партнерами будуються на абсолютній прозорості та довірі.
Гідність – ми утверджуємо з мотивів неповторності кожної людини повагу до її особистості через взаємодію та спілкування.
Толерантність та культурне різноманіття – ми поважаємо й розуміємо багате різноманіття культур нашого світу, форм самовираження і способів проявів людської індивідуальності.
Верховенство права – ми керуємося принципом про те, що держава підзвітна людині за свою діяльність, адже людина створює державу, а не держава – людину.
Екологічна цінність – ми виховуємо усвідомлення важливості взаємозв’язку між життям людини та природою, залежності безпечного співіснування всього живого від стану навколишнього середовища. Відтак утвердження цієї цінності загалом сприяє приборканню споживацького підходу до ресурсів, які нас оточують, а також формує більш осмислене життя кожного учасника освітнього процесу.
Свобода – ми цінуємо право кожної людини на самореалізацію своїх бажань, намірів, ідей – право на те, щоб інші не створювали перешкоди для розвитку особистості.
Лідерство та самореалізація – ми будуємо свою діяльність з урахуванням усвідомлення особою необхідності постійного розвитку протягом усього життя, реалізації творчої іскри, набуття навичок комунікації, роботи в команді, емоційного інтелекту тощо.
Духовність – ми узгоджуємо нашу діяльність із внутрішнім психологічним життям людини, її моральним світом.
Безпека та комфорт дитини- створюємо безпечне та комфортне середовище, будуємо довірливі взаємини між педагогічними працівниками, батьками та адміністрацією.
НАША ВІЗІЯ «ЗДО №7 - 2028»
Стати закладом дошкільної освіти, що
1) провадить свою освітню діяльність на основі інноваційних технологій та є взірцем сучасного дошкільного закладу нашого міста
2) створює сприятливі умови для особистісної зрілості дитини, формування її базових якостей, необхідних для навчання в НУШ;
3) створює безпечне та комфортне середовище здобувачам дошкільної освіти та дітям з ООП:
НАШІ БЕНЕФЕЦІАРИ, ПАРТНЕРИ ТА СТЕЙКХОЛДЕРИ
Наші бенефеціари |
Наші стейкхолдери |
Наші партнери |
|
|
|
SWOT-АНАЛІЗ |
||
Напрям діяльності |
ПЕРЕВАГИ (сильні сторони) |
НЕДОЛІКИ (слабкі сторони) |
Організація освітнього процесу
Управлінські процеси закладу дошкільної освіти
Формування інклюзивного освітнього простору
Матеріально-технічне забезпечення |
управлінську та навчальну діяльність.
|
1. Необхідність розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти. 2. Потребує вдосконалення система менеджменту надання освітніх послуг. 3. Відсутність окремих приміщень для проведення гуртків за інтересами. 4. Недостатній рівень використання інноваційних підходів і освітньо-виховній діяльності. 5. Відсутність забезпечення групових приміщень комп’ютерами та іншою необхідною технікою відповідно до вимог часу. 6. Відсутність центру для організації STEM-освіти. 7. Відсутність системності у використанні напрацювань педагогів у роботі з дошкільниками. 8.Небажання деяких педагогічних працівників змінювати підходи та форми роботи до організації освітньої діяльності, впровадження інновацій та педагогічного досвіду. 9. Недостатнє ресурсне забезпечення для організації дистанційного навчання.
1.Заходи плану роботи на рік не завжди виконуються в повному об’ємі . 2.Недостатній рівень сформованості єдиних цінностей/традицій та корпоративної культури. 3. Потребує вдосконалення система мотивації співробітників. 4.Посадові інструкції та розподіл функцій потребують вдосконалення.
1.Відсутність окремих кабінетів: вихователя-методиста, практичного психолога, ресурсної кімнати. 2.Недостатнє наповнення ігрових зон в групових приміщеннях матеріалами та іграшками для дітей з ООП.
1.Потребують заміни 17 віконних дерев’яних рам. 2.Потребують заміни меблі у кабінеті вихователя-методиста, практичного психолога, вчителя-логопеда. 3.Необхідність у ремонті окремих пісочниць, заміні декількох пісочниць з кришками для закривання, встановленіі малих архітектурних форм сучасного зразка. 4. Аварійний стан асфальтового покриття на території закладу 5.Потребує заміни огорожа закладу.
|
МОЖЛИВОСТІ |
ЗАГРОЗИ |
|
|
|
Стратегічні цілі та очікувані результати виконання Стратегії розвитку
№з/п |
Стратегічні цілі |
Очікувані результати |
1.
|
Створення умов для надання якісної освіти |
-формування компетентностей дітей відповідно Базового компоненту -висока пізнавальна діяльність дошкільників, формування в них позитивної соціальної поведінки в суспільстві, розвиток самостійності; -створення безпечних умов для життя та здоровя учасників освітнього процесу; -формування соціальго-громадянської компетентності; -створення інклюзивного освітнього простору для дітей з ООП; -соціалізація дітей з особливими освітніми потребами; -підвищення якісних показників здоров’я дітей дошкільного віку; -забезпечення якісного харчування дітям.
|
2. |
Фахова діяльність педагогічних працівників |
-розвиток системи академічної доброчесності в закладі - формування довіри батьківської громадськості до освітньої діяльності закладу; -підвищення рівня фахової компетентності педагогічних працівників, сприяння їх саморозвитку; -поширення кращого педагогічного досвіду за межі освітнього простору закладу; -активне включення батьків в освітній процес ЗДО; -створення взаємовигідного соціального партнерства. |
3. |
Управлінські процеси закладу дошкільної освіти |
-впровадження сучасних інноваційних технологій в освітній процес; -високий професійний рівень педагогічних працівників; -створення психологічно комфортного середовища. |
4. |
Матеріально-технічне забезпечення |
-відповідність приміщень та території ЗДО сучасним санітарно- |
СТРАТЕГІЧНІ ЦІЛІ РОЗВИТКУ ІНСТИТУТУ
(2023–2028)
|
Спосіб реалізації |
Термін виконання |
Відповідальні |
Відмітка про виконання |
|
|
||
Стратегічна ціль. 1. Створення умов для надання якісної освіти Операційна ціль 1.1. Реалізація Базового компоненту дошкільної освіти |
|
|
|
|||||
Завдання 1. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею різних компетентностей
Завдання 1. Облаштування безпечного, сучасного, динамічного ігрового простору в групових приміщеннях
|
« STREAM-освіта або Стежинки у Всесвіт» через різні форми методичної роботи
1.10 Розроблення перспективного плану та конспектів занять про місто для дітей дошкільного віку 1.11 Формування збірки «Легенди нашого краю» 1.12 Організація та проведення благодійних акцій, акцій про відзначення державних свят 1.13 Проведення тематичних екскурсій до історичних об’єктів, краєзнавчого музею.
|
2023 -2028
2023-2028
2024
2023-2028
2023-2028
2025
2025
2023-2028
2024
2026 2027 2026
2023-2028
2023-2028
|
Педагоги закладу
Педагоги закладу
Педагоги закладу
Педагоги закладу
Директор закладу Вихователь-методист
Вихователь-методист
Педагоги закладу
Вихователь-методист
Вихователь-методист Педагоги закладу
Вихователь-методист
Вихователь-методист
Педагоги закладу Педагоги закладу
|
|
||||
Операційа ціль 1.2. створення ігрового предметно-розивального середовища |
|
|||||||
|
||||||||
1.1 Оновлення предметно-розвивального середовища дидактичними, ігровими матеріалами та посібниками відповідно до Примірного переліку ігрового та дидактичного обладнання в ЗДО 1.2 Створення умов для ігор з піском і водою 1.3 Оновлення куточків усамітнення в групових приміщеннях
|
2023, 2025, 2027
2025
2026
|
Директор ЗДО, вихователь-методист, педагоги закладу
Педагоги груп раннього віку
Педагоги закладу
|
|
|||||
Завдання 2. Облаштування безпечного, сучасного, розвивального простору на території ЗДО
|
2.1 Оновлення прогулянкових майданчиків сучасним ігровим обладнанням 2.2 Розроблення екологічних стежинок 2.3 Оновлення спортивного майданчику на території ЗДО
|
2024-2025
2025 2026 |
Директор закладу, завідуючий господарством Педагоги усіх вікових груп Директор ЗДО, інструктор з фізкультури |
|
||||
Операційна ціль 1.3. Формування інклюзивного освітнього простору |
||||||||
Завдання 1. Забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП
Завдання 2. Забезпечення безпечного розвивального середовища |
1.1 Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром, залучення його фахівців до розроблення індивідуальних програм розвитку, консультацій педагогів для надання якісного психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП 1.2 Забезпечення системної організаційно-методичної та роз’яснювальної роботи серед працівників щодо забезпечення права на освіту дітям з ООП 1.3 Надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять(послуг) дітям з ООП
2.1 Створення в інклюзивних групах куточків з ігровим, дидактичним матеріалом для індивідуальної роботи з дітьми з ООП 2.2 Створення ресурсної кімнати з спеціальним обладнанням та матеріалами відповідно до вимог
|
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023
2025 |
Директор закладу, вихователь-методист, практичний психолог
Директор закладу, вихователь-методист, педагоги
Практичний психолог, вчитель-логопед
Педагоги інклюзивних груп
Директор ЗДО |
|
||||
Операційна ціль 1.4. Створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти
|
||||||||
Завдання 1. Формування здоров’язбережувального середовища
Завдання 2. Створення умов для якісного харчування |
1.1 Впровадження в практику роботи здоров’язбережувальних технологій 1.2 Проведення Днів здоров’я ( щомісячно в останій день) та Тижня здоров’я у квітні 1.3 Проведення семінару для педагогів «Здоров’язбережувальні технології в закладі освіти» 1.4 Оновлення спортивного обладнання для занять з фізкультури 1.5 Створення проєкту оздоровчої спрямованості інноваційних технологій « На варті здоров’я дошкільнят»
2.1 Харчування дітей здійснювати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021р. №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», відповідно санітарного законодавства 2.2 Формування культурно-гігієнічних навичок 2.3 Здійснення контролю за якістю харчування, дотримання вимог санітарного законодавства
|
2023-2028
2023-2028
2024
2023, 2027
2026
2023-2028
2023-2028 2023-2028 |
Інструктор з фізкультури, педагоги закладу Інструктор з фізкультури, педагоги закладу
Вихователь-методист
Директор ЗДО
Інструктор з фізкультури, педагоги закладу
Директор закладу, старша медична сестра
Педагоги закладу Директор закладу, старша медична сестра
|
|
||||
Стратегічна ціль 2. Фахова діяльність педагогічних працівників Операційна ціль 2.1. Підвищення рівня професійної майстерності педагогічних працівників
|
||||||||
Завдання 1. Створення атмосфери академічної доброчесності в освітньому закладі
Завдання 2. Створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника |
1.1 Створення Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу 1.2 Дотримання принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції 1.3 Створення стенду в ЗДО «Академічна доброчесність в нашому закладі» 1.4 Проведення інформаційної роботи щодо роз’яснення та популяризації принципів академічної доброчесності серед учасників освітнього процесу (бесіди, батьківські збори. Тренінги, перегляд вебінарів)
2.1 Створення умов для професійного самовдосконалення педагогічних працівників 2.2 Організація співпраці з установами та закладами України, що надають освітні послуги з підвищення кваліфікації 2.3 Вивчення, узагальнення та впровадження досвіду роботи найкращих педагогічних працівників закладу освіти 2.4 Створення системи моніторингу динаміки зростання професійного і творчого потенціалу педагогічних працівників. 2.5 Залучення педагогічних до участі у фахових та методичних заходах Всеукраїнського та обласного рівнів 2.6 Створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками та технологіями навчання 2.7 Організація і проведення різноманітних методичних заходів для педагогічних працівників, використання інтерактивних форм роботи з педагогами 2.8 Забезпечення обов’язкового проходження педагогічними працівниками курсової підготовки у між атестаційний період відповідно до перспективного плану 2.9 Створення умов для систематичного поповнення та використання педагогічними працівниками закладу методичного фонду літератури, методичних матеріалів, інтернет-ресурсів 2.10 Моніторинг якості професійної діяльності педагогів закладу (діагностичні карти, анкетування, тестування)
|
2023
2023-2028
2025
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028 |
Директор закладу, педагоги
Усі учасники освітнього процесу
Вихователь-методист
Директор закладу. Вихователь-методист, практичний психолог
Вихователь-методист
Вихователь-методист
Директор закладу, вихователь-методист Директор закладу, вихователь-методист
Директор закладу, вихователь-методист
вихователь-методист
вихователь-методист
директор закладу, вихователь-методист
вихователь-методист
вихователь-методист .
|
|
||||
Операційна ціль 2.2. Педагогіка партнерства
|
||||||||
Завдання 1. Налагодження співпраці з батьками з питань розвитку, навчання і виховання дітей |
1.1 Створення ресурсного центру для батьків «Родинне сонцеколо»
1.2 Залучення батьків до участі в освітньому процесі, розвагах, святах 1.3 Проведення батьківських зборів з використанням нетрадиційних форм роботи 1.4 Комунікація з батьками через онлайн-сервіси, соціальні мережі, електронні платформи 1.5 Моніторингові дослідження рівня задоволеності батьків якістю надання освітніх послуг 1.6 Залечення батьків до ландшафтного дизайну території ЗДО
|
2024
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028 |
Вихователь-методист Практичний психолог
Педагоги закладу
Педагоги закладу
Педагоги закладу
Директор закладу
Директор закладу, педагоги |
|
||||
Стратегічна ціль 3. Управлінські процеси закладу дошкільної освіти Операційна ціль 3.1. Створення якісної системи управлінської діяльності
|
||||||||
Завдання 1. Кадрова політика
Завдання 2. Створення атмосфери довіри, інформаційної прозорості, конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою
Завдання 1. Здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази |
1.1 Формування штату закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних працівників та інших працівників відповідно до штатного розпису 1.2 Забезпечення достатнього рівня володіння педагогічними працівниками інноваційних технологій та впровадження їх в освітній процес 1.3 Створення умов для постійного підвищення кваліфікації, участі педагогів у експериментальній діяльності 1.4 Здійсненя атестації педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію
1.1 Здійснення планування роботи закладу та відстеження його результативності відповідно до Стратегії розвитку 1.2 Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти 1.3 Здійсненя само оцінювання якості освітньої діяльності
1.4 Створення психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивне спілкування учасників освітнього процесу та сприяє формуванню їх взаємної довіри 1.5 Оприлюднення інформації про діяльність закладу на відкритих загальнодоступних ресурсах
|
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028
2023-2028 |
Директор закладу
Вихователь-методист
Вихователь-методист
Голова та члени атестаційної комісії
Директор закладу
Директор закладу
Директор закладу
Директор закладу
Директор закладу |
|
||||
Стратегічна ціль 4. Матеріально-технічне забезпечення Операційна ціль 4.1. Забезпечення належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних. Технічних та педагогічних вимог |
||||||||
|
2023-2025
2025 2026 2023-2028 2025-2027
2025
2027
2024 2024 2025 2023-2028
2024
2023-08-23
2025 2023-2028 |
Директор закладу, завідувач господарства
Працівники закладу, завідувач господарства
Двірник Завідувач господарства
Директор
Завідувач господарством
Завідувач господарством
Завідувач господарством
Музичні керівники Двірник |
|
|||||
|